Мені здається, що одна з найбільших удач у житті людини - щасливе дитинство.
Агата Крісті
Практичний психолог – Супрунчук Марина Сергіївна
ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА – необхідний компонент освіти, який забезпечує її розвивальні можливості, розвиток особистісного, інтелектуального та професійного потенціалу суспільства. Найважливішими умовами ефективності роботи служби є правильне розуміння психологом та педагогічними працівниками суті їх професійної взаємодії в єдиній системі освіти і виховання, взаємодоповнюваність позицій психолога та педагога в підході до учня, у вирішенні проблем навчально-виховного закладу.
Психологічна служба – це співпраця практичного психолога, соціального педагога, адміністрації, педагогів та учнів з метою оптимізації навчально-виховного процесу.
Основною метою діяльності психологічні служби є:
- Психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу.
- Захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників: учнів, батьків, педагогічних працівників, адміністрації.
- Соціально – педагогічний патронаж, спрямований на надання соціально – педагогічної допомоги соціально – незахищеним категоріям учнів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення їхнього соціального статусу.
Основні завдання психологічної служби:
- сприяння повноцінному розвитку особистості вихованців, створення умов до самовиховання та саморозвитку;
- забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
- профілактика і корекція відхилень в інтелектуальному розвитку учнів.
Зміст діяльності психологічної служби
Робота психологічної служби Лучицької загальноосвітньої школи I-II ступенів спрямована на забезпечення всебічного індивідуального розвитку учнів, збереження їх психічного здоров’я, захисту їх прав, формування здорового способу життя та попередження негативних явищ в учнівському середовищі, розвивально-корекційні заходи з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, надання соціальних послуг та патронаж соціально-незахищених категорій учнів, адаптації їх до умов соціального середовища.
Працівник психологічної служби школи керується Етичним Кодексом психолога, захищає учнів від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, підвищує рівень психологічних знань учасників навчально-виховного процесу, зберігає професійну таємницю та будує свою діяльність на основі доброзичливості та довіри.
Психологічна служба сприяє захисту прав учнів, представляє їхні інтереси та працює у тісному зв’язку з державними та громадськими організаціями.
Інформація для вчителів та батьків учнів 5 класу щодо адаптації при переході до середньої ланки навчання
ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-х КЛАСІВ
· Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
· Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
· Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
· Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
· Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.
· Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
· Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.
ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАССАХ
· Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
· Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.
· Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
· Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.
· Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.
· Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.
· Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.
· Забезпечуйте систематичне повторення.
· Уникайте перевантаження дітей.
· Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах
ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ П'ЯТИКЛАСНИКІВ
· У ваших дітей проблеми- переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.
· У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.
· Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
· Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.
· Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай удома вони виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.
· Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.
· Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.
· Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
· Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.
· Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.
· Пам'ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.
· Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
· Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.
· Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
· Умійте ставити себе на місце дитини.
· Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог.